Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 16, 2011 21:26:50 GMT 1
|
|
|
Post by Papa Wim on Nov 17, 2011 9:31:03 GMT 1
Timen ik hebben het eens gespeeld op de elf fantasy. Was leuk. Card driven. Volgens mij heeft Ruud de eerste editie nog wel liggen, maar als je de tweede wilt zou ik die in Utrecht bestellen. Daar heb je drie winkels die in bordspelen handelen. Ik heb ooit eens wat besteld bij een dozenschuiver waarvan de naam iets was als gamesfreak of zo. Weet alleen niet meer precies, is al een tijd geleden.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 17, 2011 10:09:27 GMT 1
Bedankt.
Je bedoelt Rudolph van MWonders?
Maar ga idd wel liever voor de nieuwe editie. Zal eens kijken bij die winkels in Utrecht.
|
|
|
Post by Papa Wim on Nov 17, 2011 13:27:58 GMT 1
Ja, ome Rudolf.
Volgens mij verzenden die winkels ook en vaak heb je ook dozenschuivers op eBay. Ook het checken waard. En als je m hebt wil ik graag eens meedoen!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 17, 2011 15:58:20 GMT 1
OK als ik 'm heb gaan we 'm spelen op de clubavond Ken je de boeken of de TV-serie?
|
|
|
Post by Papa Wim on Nov 17, 2011 17:05:37 GMT 1
Ja, doen we! Ik heb van de serie gehoord (met die gast uit LotR, he?), maar nooit gezien. En ik ben maandelijks in Liverpool (daar komt m'n vriendin vandaan) en heb de boeken heel vaak in mijn handen gehad. Maar ik heb nog zoveel te lezen dat ik ze steeds weer terug leg.
Jij wel?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 17, 2011 17:36:47 GMT 1
Ja ik ben nu in het 3e boek bezig. Echt heel goed geschreven. Ook fijn (vind ik) is dat het fantasy element heel beperkt is in eerste instantie. Beetje bij beetje komen elementen als magie en draken aan bod. Verder heel realistisch middeleeuwen setting in een andere wereld.
De serie ga ik pas kijken als ik alle 5 de boeken uit heb; maar schijnt ook heel goed te zijn.
|
|
Marcel
Marauder
Courage and Honour
|
Post by Marcel on Nov 17, 2011 22:03:07 GMT 1
Ben erg benieuwd naar het spel. zou graag meedoen als het een keer op de club is!.
Heb de boeken serie echt al 6 keer gelezen! Een van de beste series ooit! Helemaal met je eens de beperkte fantasy element maakt het juist al te sterker.
TV series heb ik ook gezien. Was even wennen, gezien ik de boeken goed ken. maar wel mooi neergezet. het "voelt" goed. En klopt ook. Paar kleine dingen die ik niet zo tof vond, maar dat heb je nou eenmaal.
Als je dit leuk vind raad ik ook de" nightangel trilogy" aan van Brent Weeks. Ik heb veel gelezen maar deze 2 series staan bij mij in de top 3.
|
|
|
Post by Frank on Nov 17, 2011 23:56:47 GMT 1
A game of Thrones, volgens mij zag ik iets over de 2e editie in een nieuws item op Beasts of War. De comments op het nieuws item waren niet echt lovend over het spel in de eerste editie, van wat ik mij kan herinneren.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 18, 2011 1:38:05 GMT 1
Marcel: ah nog een GoT freak! Die Nightangel trilogy ga ik checken als ik klaar ben met deze reeks. Bedankt voor de tip. @frank: heb ook veel positieve reviews van dit spel gelezen; ik wil het zelf wel zien hoe goed het speelt.
|
|
|
Post by Frank on Nov 18, 2011 8:18:45 GMT 1
Tuurlijk, het zal vast wel meevallen. Zeker als het een 2e editie is zullen vast wel wat problemen met het spel gefixed zijn, want ik weet zeker dat die mensen het over de 1e editie hadden.
|
|
|
Post by Papa Wim on Nov 19, 2011 8:23:35 GMT 1
Ik heb m eens gespeeld en vond m toen iets te veel op geluk van getrokken kaarten hangen. Wie weet is dat nu wat meer gebalanceerd.
|
|
|
Post by Kapitein Brouwer on Nov 25, 2011 18:57:09 GMT 1
Pal tegenover de GW Alkmaar is een winkeltje die Fantasy Flight spellen verkoopt. Die zou het ook zo voor je kunnen bestellen vermoed ik.
Game of Thrones de serie heb ik gekeken. Ik kwam er niet doorheen. Hoogtepunt elke aflevering zijn hoogtepunten van de dames en heren die het met elkaar doen. Niet mijn ding. Als ik dat wil zien download ik wel wat anders, maar in een fantasy serie vind ik het echt compleet overbodig. Het zal best een groot deel van het verhaal zijn in de boeken, maar "gebasseerd op" betekent in mijn ogen dat je sommige dingen ook wat suggestiever kan maken.
Overigens heeft Jeroen het spel, dus als je een keer langs zou komen op de nieuwe club in HHW, dan zou je hem kunnen vragen het mee te nemen, kun je het uitproberen.
Kusje
|
|
|
Post by Frank on Nov 27, 2011 11:47:54 GMT 1
Tja, televisie heh. In de boekenserie, waarvan ik deel 1 op het moment aan het lezen ben, vind ik het niet noemenswaardig opvallen.
|
|
Marcel
Marauder
Courage and Honour
|
Post by Marcel on Nov 27, 2011 17:51:13 GMT 1
Punt is niet de seks, maar het natuurlijk voorkomen. Zo wordt ook nadruk gelegd op eten, sociale etiquette en het doen van behoeften.
Hoogte punten in het lopende verhaal zijn dan ook de punten dat de macht verschuift.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 29, 2011 20:41:36 GMT 1
Het spel is nu dan eindelijk binnen: ziet er goed uit!!!
|
|
|
Post by Papa Wim on Nov 29, 2011 21:20:17 GMT 1
Ben benieuwd! Neem je het mee vrijdag?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 30, 2011 12:53:17 GMT 1
Ja ik kan 'm meenemen maar ik heb al afgesproken om 40k te spelen. En de twee weken daarna heb ik optredens op vrijdag. 23 december zou ik het kunnen spelen op de clubavond. Denk dat het spel heel tof is, maar het is wel vrij complex en zal wel een paar uur duren. Dus wel voor hardcore gamers denk ik
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 10, 2011 17:12:00 GMT 1
Heb het spel vorige week een keer gespeeld en ik vond het super tof. De hele sfeer van intrige, geheime plannen, leger opbouwen, etc vond ik erg leuk. Ik heb 23 december in de agenda staan om dit spel te spelen op de clubavond. Wie doen er mee? Het is wel een vrij heftig spel Inclusief regels uitleggen kost het met 3 spelers een uur of 3/4. Een hele avond dus. Het is voor 3 tot 6 spelers, maar met 5/6 spelers die de regels nog niet kennen gaat misschien wat lang duren. Dus 4 spelers lijkt me ideaal. Met 3 spelers speel je met: - House Stark (Winterfall) - House Lannister (Castelry Rock) - House Barratheon (Dragontstone) Met 4 ook: House Greyjoy (Pyke) Met 5 ook: House Tyrell (Highgarden)
|
|
Marcel
Marauder
Courage and Honour
|
Post by Marcel on Dec 10, 2011 17:17:30 GMT 1
Ik doe mee!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 11, 2011 14:50:41 GMT 1
Gisteravond weer een pot gespeeld met mn zus en twee vrienden. Ik speelde Greyjoy. Het was weer een super spannend spel die in de 9e (voorlaatste) beurt beslist werd. Op het eind waren House Lannister, House Barretheon en House Greyjoy nog in de race om 7 kastelen te bemachtigen. Maar Barretheon had de beste kans en trok aan het langste eind. Precies aan het begin van die laatste beurt was een nieuwe 'biedronde' geweest waardoor Barretheon als eerste aan de beurt was (hij had de Iron Throne geclaimt) en we hem niet meer konden verhinderen het 7e kasteel te pakken. Fijn aan het spel is dat er veel complexiteit is die heel snel natuurlijk aan voelt. Ook een pluspunt is dat als je goed gaat en snel groeit, die groei toch beperkt wordt doordat je maar een beperkt aantal units kan onderhouden. Het is dus lastig om (zoals wel bij bijv. Risk) enorme militaire overmacht te krijgen, en enorme lappen grond te claimen. Je moet slim met je middelen omgaan. Al meer mensen enthousiast om een keer te spelen?
|
|
|
Post by rudolf on Dec 11, 2011 21:19:51 GMT 1
Altijd "in" voor een nieuw spel. Zet mij maar op de spelerslijst voor de 23e.
|
|
|
Post by Inglorious Bas on Jan 13, 2012 17:12:18 GMT 1
Ik heb zojuist het eerste boek gelezen en seizoen 1 gezien. Ben over beiden enthousiast! Wil het spel wel een keer proberen.
|
|
Marcel
Marauder
Courage and Honour
|
Post by Marcel on Jan 14, 2012 1:23:18 GMT 1
Als Aart weer eens komt lijkt me het zeker leuk.
Ga je meteen door met boek twee Bas? Ik heb pas het laaste deel gekocht.... maar toch even alles lezen weer. Er is zoveel gebeurd.
|
|
|
Post by Inglorious Bas on Jan 14, 2012 20:46:42 GMT 1
Ik heb inderdaad boek 2 besteld. Zal volgende week binnenkomen. Snap alleen niet waarom Greyjoy en Tyrell in het spel zijn geplaatst in plaats van Tully en/of Arryn. Omdat die teveel sympathie hebben tov van Stark?
|
|
|
Post by Frank on Jan 14, 2012 23:24:58 GMT 1
Kom je in de loop van boek twee wel achter
|
|
Marcel
Marauder
Courage and Honour
|
Post by Marcel on Jan 15, 2012 1:57:51 GMT 1
Behalve de relatie tot het verhaal, verwacht ik dat het vooral ook komt door de ligging van kastelen en land. Maakt het boord verdelen makkelijker.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 22, 2012 18:33:58 GMT 1
Sorry ik was even afwezig op het forum. Maar ja, laten we een pot gaan doen!
Met nieuwe spelers is het denk ik ideaal om met z'n vieren te spelen. Ik kan er deze vrijdag zijn, dus; wie doet mee?
|
|
Marcel
Marauder
Courage and Honour
|
Post by Marcel on Jan 23, 2012 20:18:22 GMT 1
ik doe mee, Bas is er niet volgens mij. die is skiƫn. Genoeg mensen krijgen is dus lastig ben ik bang
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 23, 2012 22:24:22 GMT 1
Rudolf wou ook mee doen, en misschien Wim of Frank?
|
|