|
Post by Paul on Jun 24, 2012 21:18:56 GMT 1
Sinds de introductie door Raimon van het bordspel Small world op de club, is het een ware rage geworden.
Hier komen alle belevenissen die in een Kleine Wereld plaatsvinden.
|
|
|
Post by Paul on Jun 24, 2012 21:26:45 GMT 1
Zondag 24 juni 2012 19.30 uur; Thuis een potje voor 3 spelers gespeeld met mijn zoons.
Ik mocht beginnen omdat ik de puntigste oren had?.... Ik speelde met plunderende Elven, berijdende Mensen en vliegende Halfmensen.
Alex speelde met drakenmeesteressen Amazones, diplomatieke Tovenaars en bivakkerende Meermannen.
Dennis speelde met heroïsche Lijkeneters, zeevarende Skeletten en Orken uit de onderwereld.
Na een uur spelen was de score: Dennis 104 munten, Alex 90 munten, Ik had 80 munten.
Wordt vervolgd.....
|
|
|
Post by Niels on Jun 29, 2012 13:47:28 GMT 1
Ik heb de underground versie vorige week met Heav gespeeld. Een superspannende pot die Heav dankzij de special power van de het Wisp ras over de streep wist te trekken ( de Wisp power is vergelijkbaar met de 'bloedorstig'uit het orgineel.)
|
|
|
Post by Paul on Jun 29, 2012 22:39:15 GMT 1
Small world Underground first Wcs round:
Alexander: 11 martyr Iron Dwarves, 4de beurt decline, 9 fisher Mudmen. Tim; 10 vengeful Gnomes, beurt 4 decline, 7 quarreling Flames, beurt 7 decline, ? Dennis; 15 flocking Mummies, beurt 5 decline, 10 stone Will-o'-Wips. Niels; 10 royal Kraken, beurt 4 decline, 10 vampire Liches, beurt 7 decline, 11 tomb Lizardmen. Paul; 12 reborn Shadow Mines, beurt 3 decline, 8 muddy Shrooms, beurt 7 decline, 9 mining Cultist.
Eindstand: Alexander 96 munten Dennis 94 munten Paul 89 munten Tim 82 munten Niels 62 munten.
|
|
|
Post by Tercio (Alehandro) on Jul 1, 2012 21:06:44 GMT 1
Dames en heren. Een beetje laat maar hier de uitslag van het potje smallworld dat ik heb gespeeld met Tim en Marcel
Alexander: Magic Gnomes vierde in decline, Royal shadowmimes achtste decline, Thieving Ogres. Tim: Reborn shrooms derde in decline, Shield lizerdmen zevende decline, vampiric spiderettes. Marcel: Flocking mudmen vierde in decline, Mining Drow achtste decline, vengeful liches.
Eindscores: Alexander : 93 Tim: 88 Marcel 90
Eindoordeel: Underground is heel leuk maar ik vind de ambiance van het standaard spel toch leuker. Wel is het popular places en relic systeem heel erg leuk. Ik ga zeker weten het verbindingsstuk om de twee delen met elkaar te verbinden bestellen.
|
|
|
Post by Papa Wim on Jul 2, 2012 20:30:06 GMT 1
Als je 1 spel moet noemen die qua gameplay op Smallworld lijkt, welke zou dat dan zijn?
|
|
|
Post by Tercio (Alehandro) on Jul 6, 2012 12:59:33 GMT 1
Ehh een heel klein beetje op Risk maar ook maar een heel klein beetje. Het is vrij uniek.
|
|
|
Post by Frank on Jul 6, 2012 16:09:26 GMT 1
Simpelweg:
Kies aan het begin een "trait-ras" combinatie (deze zijn random) Hiervoor krijg je een aantal tokens en bepaalde bonusen verover zoveel mogelijk land, totdat je voelt dat je vliegende reuzen eigenlijk niet veel meer kunnen gooi ze in decline en kies een nieuwe "trait-ras" combinatie Pik landjes in van je tegenstanders, terwijl je ras in decline nog steeds punten genereert.
Geen idee welk spel hier op lijkt.
|
|