|
Post by Frank on Oct 22, 2012 11:48:39 GMT 1
Ik heb gewoon ongelovelijk veel zin om een bordspel te kopen en heb het weten terug te brengen naar 5 verschillende spellen. Maar ja, 5 zijn er 4 te veel. Chaos in the Old World, speel je 1 van de chaos goden en probeer je dominantie te verkrijgen door regio's te corrupten etc. Elke god speelt natuurlijk erg thematisch en het schijnt echt een tof spel te zijn. www.youtube.com/watch?v=cSMEjZB6EKUCastle Panic, is een soort van tower defesne co-op spel. Erg vermakelijk en is ook op de tabletop show te zien geweest. www.youtube.com/watch?v=MpuTGWFkBYsTalisman, lijkt mij ook erg leuk. Veel verschillende classen en gewoon lekker dobbelstenen gooien. Een soort ganzenborden on steroids. Volgens mij een geweldig spel voor de lol. www.youtube.com/watch?v=Dlt1VawOqHI&feature=relatedMerchants and Marauders. Yarhar, bootjes varen, traden, piraterij, en rijk worden. www.youtube.com/watch?v=Sf4imWPrbeIWeet niet hoe lang ik me kan inhouden om gewoon 1 van deze 4 te kopen! (lang leve de dobbelsteen)
|
|
|
Post by Paul on Oct 22, 2012 17:16:28 GMT 1
Gewoon de crisis te lijf gaan en alles kopen. Geld de maatschappij inpompen.
|
|
|
Post by Papa Wim on Oct 22, 2012 17:25:20 GMT 1
Ik ken ze alle vier niet. Maar ik dacht dat je tussen vijf spellen twijfelde? Wat je jezelf af moet vragen is wat je ermee wil doen. Wil je het meenemen naar clubavonden om met een man of vier, vijf te spelen? Of alleen met 1 ander persoon. Daarnaast moet je tegelijk afvragen hoeveel tijd elk spel kost om te spelen. En of je dat ervoor vrij kunt maken en mensen voor kunt vinden.
Op ons cluppie kan het niet nerderig genoeg zijn. Dus dat maakt niet uit. Onze vaste bordspelers spelen graag oorlogsspelen, handel en fantasy. Je kan wat da betreft dus alle kanten op.
|
|
|
Post by Frank on Oct 22, 2012 17:41:58 GMT 1
Ik had al rekening gehouden met het tijdbestek dat we hebben, al deze spellen moeten in meer of mindere mate makkelijk te doen zijn in een clubavond.
Merchants and Marauders zou het langst moeten duren met 180 minuten. De overige spellen moeten allemaal binnen 3 uur vallen (60-90 minuten). En natuurlijk meenemen naar clubavonden.
Chaos in the Old World is voor 3 of 4 spelers (best met 4), Talisman voor 2-6 spelers, castle panic voor 1 tot 6 spelers (best met 4) en Merchants and Marauders voor 2-4 spelers.
Naar mijn inzien zijn Talisman en Castle Panic spellen waar je wat makkelijker inrolt dan Chaos in the Old World en Merchants and Marauders.
|
|
|
Post by Frank on Oct 23, 2012 13:20:04 GMT 1
Ik volg Paul zijn advies maar op ;D. Heb Chaos in the Old World gekocht.... en de rest zal in de loop der tijd vast wel een plaatsje vinden in mijn verzameling.
|
|
|
Post by Kapitein Brouwer on Oct 27, 2012 13:33:51 GMT 1
Ik heb veel goede dingen gehoor over Chaos in the Old WOrld.
|
|
|
Post by Frank on Oct 27, 2012 22:34:23 GMT 1
We hebben het afgelopen vrijdag gespeeld, erg leuk spel!
|
|
|
Post by Papa Wim on Oct 31, 2012 11:05:14 GMT 1
Dus je bent blij met je keuze?
|
|
|
Post by Frank on Oct 31, 2012 12:03:56 GMT 1
Yup, gaan het a.s. vrijdag weer spelen.
|
|
|
Post by Papa Wim on Oct 31, 2012 18:18:06 GMT 1
Ben benieuwd! Als ik er bij ben ga ik zeker even kijken.
|
|
|
Post by Machiel on Nov 1, 2012 9:23:16 GMT 1
Ik ga vanmiddag castle panic met de uitbreiding halen
|
|