Papa Jonathan
Chaos Warrior
Once more upon that raft I stand.
|
Post by Papa Jonathan on Aug 30, 2014 13:59:28 GMT 1
Voortaan zijn de volgende wapens Small: Warhammer, Hand Axe, Horseman's Flail, Horseman's Mace, Horseman's Pick.
Er komt een wapen bij: de Footman's Hammer, stats als een Footman's Mace maar met damage 1d6+1/1d4+1. Deze kun je niet werpen.
Deze regel komt eigenlijk uit de koker van TSR en had, als ik het goed begrijp, in het 2nd edition PHB moeten staan, maar is daar door miscommunicatie niet in terecht gekomen. In de oude regels is de bestaande warhammer te zwak, en is er voor Small characters een erg beperkte keuze. Hierdoor hebben dwergen weinig redenen om voor de traditionele dwergenwapens te kiezen.
|
|
|
Post by Tercio (Alehandro) on Aug 30, 2014 19:52:42 GMT 1
Interesting... Die footmans hammer kan inderdaad interessant zijn.
|
|
Papa Jonathan
Chaos Warrior
Once more upon that raft I stand.
|
Post by Papa Jonathan on Aug 30, 2014 21:09:28 GMT 1
Ja en nee, ik denk dat hij niet veel anders is dan andere footman-type wapens, dus je had op zich al de mace en zo. Ik heb voor large creatures dedamage op 1d4+1 gezet omdatde schade, anders dan bij een mace, its 'geconcentreerder' is: de massa wordt meer naar één punt gericht, maar volgens mij is de kop van een warhammer lichter, dus het maximum is lager. Een mace doet 1d6 tegen L, vandaar. Mierenneukerij daargelaten, is het belang hiervan dat gnomes en halflings een veel bredere keuze krijgen en dat dwarves eventueel als Small zouden kunnen gelden, in termen van wapens. Door hun korte armpjes en zo. Formeel zitten dwarves op de grens tussen Small en Medium; zie de Monstrous Compendium. Als je ze als small beschouwt, is het probleem dat er geen bijl is die ze in 1 hand kunnen gebruiken, als je ze als Medium rekent hebben ze weinig redenen om zich tot axes en hammers te beperken. De traditionele dwarf wordt dus hoe dan ook ontmoedigd. Dat is hiermee opgelost, want het is nu mogelijk om te zeggen dat een dwarf een size S creature is en dan gebruikt hij een hand axe of 'horseman' wapen. Maar het is wel een slechte deal voor jouw character, want ik denk dat je zwaard een short sword zou worden... www.giantitp.com/comics/oots0001.html
|
|